Tuesday, February 07, 2006

Looderanniku rindeteated

Eestis on väga vähe ametnikke ja poliitikuid, kes julgeks millestki muust unistada kui parem ametikoht ja kopsakam palgakõrgendus. Looderanniku naftareostust kajastades olen õnneks kokku puutunud mõnega, kes julgeb rääkida ja arvata ning tunneb uhkust oma riigi üle.
Nii et pisut on veel lootust, vähemalt aastani 2008 kui prokuröride sundparteistamine lubatuks saab. Pärast seda tuleb ilmselt ka sellest majast ainult määgimist: me pole kuulnud ega näinud ega tohi midagi öelda.

Aga rindeteated lähevad üha põnevamaks. 15 sihtmärki on valitud ja nüüd tuleb minna nende pardale proove võtma. Ootame kannatamatult.

Õigluse huvides panen siia surmatankeriks ristitud aluse Flawless rentniku esindaja lühiintervjuu teksti.

Hanseatic Shipping Company esindaja Eestis Sergei Kostjunin:

Midagi öelda ei saa lisaks HS pressiteatele. Mind tankeri pardal ei olnud,
sain juhtunust teada pressist. Jälgin kogu meediat, mis ilmub meil, selle
intsidendi kajastamine on absoluutselt ebaprofessionaalne. Esiteks on
teatatud, et rannast leitud nafta sisaldab suure koguse fenoole. Aga kuidas
kütusesse saab nii suur kogus fenoole? Asi on ka selles, et tanker Flawless
kasutas rasket kütteõli tüübiga IFO 380. Läänemere praeguse temperatuuriga
võiks selle labidaga kokku korjata, ta kaotab voolavuse. Selleks, et seda
peamasina küttena kasutada kuumutatakse ta 100 kraadini. Temperatuuri juures,
mis oli, ei saanud ta sattuda üle parda. 380meetrise tankeri pealisehitus
ulatub üle mere pinna 6-7 meetrit, kahe ja poole meetrine Läänemere laine ei
saa kuidagi seda maha pesta laevalaelt.

Nii palju kui tean, liigub tanker Singapuri poole. Suurbritanniasse pidi
sisenema, seal pidid olema teatud inspekteerimine, seal pidi olema teatud
lasti laadimine laevale ja sealt pidi ta suunduma Singapuri. (6. veebruar 2006)

No comments: